كسی جلوی زمین خواری را می گیرد؟

كسی جلوی زمین خواری را می گیرد؟ به گزارش گل بخر یك عضو هیئت رئیسه فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان این كه قوانین موجود برای حفاظت از منابع طبیعی كفایت می كند بر لزوم اجرای قوانین و نظارت بیشتر در این عرصه تاكید نمود.


علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با ایسنا با اشاره به موارد مختلف زمین خواری و تجاوز به حریم منابع طبیعی خصوصاً در استان های شمالی كشور، اظهار داشت: دستگاه های مختلفی هستند كه وظیفه ذاتی شان پیگیری و پیشگیری از بروز زمین خواری و تجاوز به منابع طبیعی است. ما در موارد مختلف شاهد تجاوز به حریم منابع طبیعی بودیم و هزاران پرونده در دادگستری در این باره وجود دارد كه بین منابع طبیعی و افراد متجاوز به حریم منابع طبیعی دعوا وجود دارد و سال به سال هم بر تعداد آنها اضافه می شود.
نماینده مردم ساری در مجلس تصریح كرد: دستگاه های مربوطه، ضابطین و ناظرین باید برای پیشگیری از تجاوز به حریم منابع طبیعی تلاش كنند ما می بیینم كه به خاطر تجاوز برخی افراد خاص منابع طبیعی كشور محدودتر می شود. این وظیفه منابع طبیعی و سازمان جنگل ها است كه از بروز این اتفاقات جلوگیری نمایند.
یك عضو هیئت رئیسه فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: ما در جلسات مربوطه این موضوعات به اطلاع مسؤولان رسانید و درخواستمان هم این بوده كه پرونده های موجود در دادگستری در این باره هر چه زودتر تعیین تكلیف و حدود مشخص شود. البته منابع طبیعی هم می تواند با روش مناسب نسبت به نگهداری از منابع طبیعی اقدام كند؛ مثلاً در مورد عرصه هایی كه متصل به منابع طبیعی است در مورد آنهایی كه در تصرف مردم است با حفظ كاربری منابع طبیعی و زیست محیطی آنها را در اختیار مردم قرار دهد تا آن محدوده تحت كنترل و نظارت باشد.
یوسف نژاد با بیان این كه تعداد پرسنل منابع طبیعی برای حفاظت از منابع طبیعی كفایت نمی كند خاطرنشان كرد: تعداد پرسنل منابع طبیعی و نسبت آنها به منابع طبیعی كشور از میانگین دنیا پایین تر است؛ البته این سازمان تلاش می كند با پرسنل كم و تجهیزات محدودی كه در اختیار دارد فعالیت خویش را انجام دهد ما هم مشكلات را در جلسات مختلف به اطلاع مسئولین می رسانیم و خیلی جاها هم با متجاوزین به حریم محیط زیست برخورد و از تجاوز جلوگیری شده است.
وی افزود: منابع طبیعی متعلق به نسل های آینده است و حفاظت از آن به اكولوژی و سیستم محیط زیست و توسعه پایدار كمك كنند. دستگاه های مختلف هم باید به نسبت به حفظ عرصه منابع طبیعی برای حفظ تعادل اكوسیستم در شرایطی فعلی اقدام نمایند.
یوسف نژاد در انتها در مورد قوانین موجود در این زمینه هم اظهار داشت: قوانین به اندازه كافی وجود دارد و آن چه كه مهم می باشد اجرای این قوانین است مجلس و كمیسیون های تخصصی مثل كمیسیون كشاورزی باید جنبه های نظارتی در این زمینه را جدی تر بگیرند.



1398/01/13
13:38:18
5.0 /5
5286
تگهای خبر: اكوسیستم , بو , جنگل , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است