بازدید سرزده رئیس دولت از سازمان محیط زیست گل بخر: رئیس جمهوری در جریان گزارش های مربوط به خسارات زیست محیطی ناشی از جنگ تحمیلی رمضان، اقدامات بین المللی انجام شده و برنامه های سازمان محیط زیست برای دوران بعد از جنگ قرار گرفت. مسعود پزشکیان، رییس جمهور اسلامی ایران، در بازدیدی سرزده از سازمان حفاظت محیط زیست، از نزدیک در جریان مهم ترین مسائل، چالش ها و برنامه های این سازمان، بخصوص خسارات زیست محیطی ناشی از جنگ تحمیلی رمضان، قرار گرفت. شینا انصاری معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان، اظهار داشت: در این جنگ، افزون بر خسارت های گسترده ای که به بخش های مختلف کشور وارد شد، شاهد وقوع «اکوساید» یا تخریب گسترده محیط زیست نیز بودیم و آثار زیست محیطی این جنگ ناجوانمردانه مستندسازی شده و بررسی دقیق میزان خسارت ها در حال انجام می باشد. وی ادامه داد: قبل از شروع جنگ و باتوجه به تحرکات دشمن در منطقه خلیج فارس، اقدامات دیپلماتیک و بین المللی را با ارسال نامه های هشدارآمیز به وزرای محیط زیست کشور های منطقه شروع کردیم. همین طور در طول جنگ نیز مکاتباتی با نهاد های بین المللی، همچون دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP)، انجام شد. انصاری با اشاره به همکاریهای بین بخشی سازمان اظهار داشت: در این ایام کوشش کردیم ضمن رعایت کامل ضوابط زیست محیطی، همکاری نزدیکی با سایر دستگاهها، همچون گمرک جمهوری اسلامی ایران، برای تسهیل واردات کالا های مورد نیاز داشته باشیم. رییس سازمان حفاظت محیط زیست همین طور از همکاری نیرو های اجرایی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها با نیرو های نظامی و عملیاتی در دوران جنگ تقدیر کرد و اضافه کرد: در تمام این مدت، تلاش ما بر این بود که روند محافظت از محیط زیست کشور بدون وقفه و با قوت ادامه یابد. وی اضافه کرد: اخیراً نیز در نشستی برخط با اینگر اندرسون، رییس برنامه محیط زیست ملل متحد، ضمن تشریح پیامد های زیست محیطی حملات اخیر به ایران، بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از محیط زیست در شرایط جنگی، مستندسازی خسارت ها و پیگیری حقوقی عاملان این حملات تاکید کردیم. انصاری همین طور به راه اندازی پویش «محرم سبز» اشاره نمود و اظهار داشت: این پویش با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مدیریت پسماند و استفاده از ظرفیت مراسم های مذهبی ماه محرم برای ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی و گسترش فرهنگ محافظت از منابع طبیعی و محیط زیست اجرا شده است. وی با تقدیر از مواضع و تأکیدات رئیس جمهوری در زمینه رعایت ملاحظات زیست محیطی، بخصوص در حوزه مدیریت مصرف انرژی و منابع آب، اظهار داشت: بهبود وضعیت محیط زیست کشور با استفاده از دانش روز، ظرفیتهای علمی و مشارکت مردم، از مهم ترین تأکیدات دکتر پزشکیان در دوران بعد از جنگ است و سازمان حفاظت محیط زیست این رویکرد را با جدیت دنبال خواهدنمود. در ادامه این نشست، معاونان سازمان حفاظت محیط زیست نیز گزارشی از میزان لطمه های واردشده به بخش های مختلف محیط زیست کشور ارایه کردند و رئیس جمهوری ضمن استماع این گزارش ها، رهنمود های لازم را برای ادامه اقدامات حفاظتی و جبران خسارت ها ارایه کرد. این سومین حضور مسعود پزشکیان در سازمان حفاظت محیط زیست است. وی پیشتر در همایش ملی هوای پاک (اول بهمن ۱۴۰۳) و همین طور نشست با مدیران سازمان در دوران جنگ (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) در این سازمان حضور یافته بود. به طور خلاصه مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران، در بازدیدی سرزده از سازمان حفاظت محیط زیست، از نزدیک در جریان مهم ترین مسائل، چالش ها و برنامه های این سازمان، بویژه خسارات زیست محیطی ناشی از جنگ تحمیلی رمضان، قرار گرفت. شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان، گفت: در این جنگ، افزون بر خسارت های گسترده ای که به بخش های مختلف کشور وارد شد، شاهد وقوع اکوساید یا تخریب گسترده محیط زیست هم بودیم و آثار زیست محیطی این جنگ ناجوانمردانه مستندسازی شده و بررسی دقیق میزان خسارت ها درحال انجام می باشد. وی اضافه کرد: پیش از شروع جنگ و با عنایت به تحرکات دشمن در منطقه خلیج فارس، اقدامات دیپلماتیک و بین المللی را با ارسال نامه های هشدارآمیز به وزرای محیط زیست کشور های منطقه شروع کردیم. همینطور در طول جنگ هم مکاتباتی با نهاد های بین المللی، همچون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP)، انجام شد. انصاری با اشاره به همکاریهای بین بخشی سازمان گفت: در این ایام کوشش کردیم ضمن رعایت کامل ضوابط محیط زیست، همکاری نزدیکی با سایر دستگاهها، همچون گمرک جمهوری اسلامی ایران، برای تسهیل واردات کالا های مورد نیاز داشته باشیم. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همینطور از همکاری نیرو های اجرایی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها با نیرو های نظامی و عملیاتی در دوران جنگ قدردانی نمود و افزود: در تمام این مدت، تلاش ما بر این بود که روند صیانت از محیط زیست کشور بدون وقفه و با قوت ادامه یابد. وی افزود: اخیراً هم در نشستی برخط با اینگر اندرسون، رئیس برنامه محیط زیست ملل متحد، ضمن تشریح پیامد های زیست محیطی حملات اخیر به ایران، بر لزوم حمایت جامعه جهانی از محیط زیست در شرایط جنگی، مستندسازی خسارت ها و پیگیری حقوقی عاملان این حملات تأکید کردیم. انصاری همینطور به راه اندازی پویش محرم سبز اشاره نمود و گفت: این پویش با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مدیریت پسماند و استفاده از ظرفیت مراسم های مذهبی ماه محرم برای ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی و گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست اجرا شده است. وی با قدردانی از مواضع و تأکیدات رئیس جمهور در زمینه رعایت ملاحظات محیط زیست، بویژه در حوزه مدیریت مصرف انرژی و منابع آب، گفت: بهبود وضعیت محیط زیست کشور با استفاده از دانش روز، ظرفیت های علمی و مشارکت مردم، از مهم ترین تأکیدات دکتر پزشکیان در دوران پس از جنگ است و سازمان حفاظت محیط زیست این رویکرد را با جدیت دنبال خواهدنمود. در ادامه این جلسه، معاونان سازمان حفاظت محیط زیست هم گزارشی از میزان لطمه های واردشده به بخش های مختلف محیط زیست کشور ارائه کردند و رئیس جمهور ضمن استماع این گزارش ها، رهنمود های لازم را برای ادامه اقدامات حفاظتی و جبران خسارت ها ارائه کرد. این سومین حضور مسعود پزشکیان در سازمان حفاظت محیط زیست است. منبع: گل بخر 1405/04/02 11:10:24 5.0 /5 5 تگهای خبر: بو , حفاظت محیط زیست , دانش , دستگاه این مطلب گل بخر را تایید می کنین؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط هشدار هواشناسی برای این مناطق صادر شد تنگه هرمز تحت نظام عبور بی ضرر قرار دارد جایزه بین المللی دانشمند جوان یونسکو ۲۰۲۵ به پژوهشگر ایرانی اعطا شد برخورد قانونی محیط زیست با صید کوسه ماهیان و سفره ماهیان خلیج فارس نظرات کاربران گل بخر در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵