شناسایی دو باغ با درختان ۵۰۰ ساله در در بوانات فارس

شناسایی دو باغ با درختان ۵۰۰ ساله در در بوانات فارس به گزارش گل بخر مشاور ثبت درختان كهنسال استان فارس در لیست میراث طبیعی ملی ایران از شناسایی دو باغ با ۱۱۸ درخت كهنسال و قدیمی در شهرستان بوانات استان فارس اطلاع داد.


سیروس برفی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه شهرستان بوانات به مركزیت شهر سوریان در شمال شرقی استان فارس، علاوه بر جاذبه های تاریخی و مذهبی، طبیعتی بكر و تفرجگاه های طبیعی فراوانی دارد، اضافه كرد: به دنبال بررسی و شناسایی درختان كهنسال در شهرستان بوانات و تهیه پرونده برای ثبت آنها در لیست میراث طبیعی ملی ایران دو باغ با درختان كهنسال در این شهرستان شناسایی شد.

او با بیان این كه در این بررسی ۱۱۸ درخت كهنسال در شهرستان بوانات شناسایی شد، افزود: از دو دیدگاه تعدد درختان و تنوع گونه ای آنها، موقعیت این شهرستان را در میان شهرستان های استان فارس یا حتی فراتر از استان ویژه می كند.

وی با تاكید بر این كه تنوع درختان كهنسال شناسایی شده زیاد است، افزود: در این میان گونه­ های درخت چنار، توت، گردو، سرو، داغداغان، زبان گنجشك، نارون، سنجد و بنه به چشم می خورد.

او در توضیح دو باغ درختان كهنسال شناسایی شده در این شهرستان هم اظهار داشت: باغ درختان «توت سفید» (Morus.alba) با ۲۸ درخت بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ ساله در روستای امامزاده «بزم» قرار دارد و باغ دوم در روستای «شاه رستم» هم با ۱۴ درخت گردو كهنسال با سنِ تقریبی ۳۰۰ تا ۴۵۰ سال است.

به گفته ی وی، درختان كهنسال ذخایر پرارزش ژنتیكی، گیاه شناسی، فرهنگی و تاریخی محسوب می شوند.








1397/10/02
15:55:37
5.0 /5
5078
تگهای خبر: باغ , بو , درخت , طبیعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است