كجی نهبندان تشنه مدیریت زیست محیطی

كجی نهبندان تشنه مدیریت زیست محیطی گل بخر: مدیركل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیریت صحیح پناه گاه حیات وحش و تالاب كجی نمكزار نهبندان با استفاده از كنترل چرای دام، تعیین حقآبه تالاب، آموزش جوامع محلی در امتداد هدایت به سمت مشاغلی كه كمترین لطمه را به طبیعت بزند، به حفاظت این تالاب و پیشگیری از بحران های متاثر از خشك شدن این تالاب كمك شایانی خواهدنمود.


به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، حسن اكبری، در دومین جلسه كارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان در سال جاری، اظهار نمود: كارگروه مخاطرات زیست محیطی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان برگزار می گردد.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی، استانی در حال توسعه است و در صورت رعایت نكردن الزامات، قوانین و مقررات زیست محیطی در راه توسعه، این استان می تواند در آینده ای نه چندان دور گرفتار مشكلات زیست محیطی شود.
رئیس كارگروه مخاطرات زیست محیطی خراسان جنوبی اظهار داشت: این كارگروه با عنایت به حساسیت های موجود پیرامون زیست بوم تالاب كجی نمكزار نهبندان و به منظور جلوگیری از لطمه بیشتر این اكوسیستم ثمین تشكیل شد.
اكبری نمایش راهكار و پیشنهاد از طرف دستگاه های عضو در این كارگروه درباب تالاب كجی نمكزار نهبندان را هدف اصلی تشكیل این كارگروه عنوان نمود و افزود: پناه گاه حیات وحش و تالاب كجی نمكزار نهبندان یكی از كانون های مهم فرسایش بادی در استان است.
وی اظهار نمود: مدیریت صحیح پناه گاه حیات وحش و تالاب كجی نمكزار نهبندان با استفاده از كنترل چرای دام، تعیین حقآبه تالاب، آموزش جوامع محلی در امتداد هدایت به سمت مشاغلی كه كمترین لطمه را به طبیعت بزند، به حفاظت این تالاب و پیشگیری از بحران های متاثر از خشك شدن این تالاب كمك شایانی خواهدنمود.
مدیركل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به مشكلات حال حاضر تالاب از قبیل چرای بی رویه دام، تخریب پوشش گیاهی، حفر چاه های متعدد، افت سفره آب زیرزمینی، شكار غیر مجاز و درگیر شدن آن با پدیده گرد و غبار در سال های اخیر، خواهان اجرای مدیریت زیست بومی این تالاب با رویكرد فراگیر و در مقیاس حوضه ای شد.
اكبری خواهان همكاری و هماهنگی همه جانبه دستگاه های اجرایی ذیربط به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در حوضه آبریز تالاب و پیشگیری از تبدیل آن به كانون گرد و غبار شد.




1397/09/08
17:15:39
5.0 /5
4661
تگهای خبر: اكوسیستم , باد , بو , حفاظت محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است