چهار گورخر ایرانی در طبیعت یزد رها شدند

چهار گورخر ایرانی در طبیعت یزد رها شدند به گزارش گل بخر معاون محیط زیست استان یزد از رهاسازی چهار رأس گورخر ایرانی در طبیعت استان یزد اطلاع داد.


به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، «حسن اكبری» از رهاسازی چهار رأس گورخر ایرانی در طبیعت استان یزد اطلاع داد و اظهار نمود: ین گورخرها در منطقه گوراب پرورش داده شده اند و به منطقه مونیلون انتقال داده و رهاسازی شدند.
وی با اشاره به این كه گورخر ایرانی یك گونه در معرض خطر انقراض بود بنابراین در منطقه گوراب بهادران مهریز، پرورش آن به منظور احیا و تكثیر این گونه آغاز شد، بیان كرد: بر مبنای بررسی های انجام شده، این گونه اكنون تنها در مناطقی از استان های سمنان و فارس مشاهده شده اند.
اكبری خاطرنشان كرد: هم اكنون در سایت تكثیر و پرورش گورخر گوراب در شهرستان مهریز، ۲۳ راس و در سایت تكثیر گورخر ایرانی در منطقه پنج انگشت ابركوه ۱۷ راس و در سایت تنگ حنای مهریز هم ۱۳ راس گورخر ایرانی زندگی می كنند كه با رهاسازی چهار راس در طبیعت مونیلون، امیدواریم شاهد افزایش این گونه باشیم.
معاون محیط زیست استان ادامه داد: پیش از رهاسازی گورخرها در دامن طبیعت، ردیاب ماهواره ای به آنها متصل شد تا امكان پایش دائمی آنها میسر باشد.
وی ابراز امیدواری كرد: گورخر ایرانی بتواند با اجرای طرح های احیا، تكثیر و پرورش، به شرایط ۴۰ سال خود به لحاظ جمعیتی بازگردد.
گورخر ایرانی از راسته فردسمان است و شباهت زیادی به الاغ دارد ولی قدری از آن بزرگتر است و برخلاف گورخر آفریقایی، بدن راه راه ندارد و رنگ پشت آن زرد مایل به نارنجی و رنگ پایین بدن، پهلوها و كفل ها سفید مایل به زرد است و یال سیاهرنگی روی گردن دارد.


 

1396/08/17
18:16:05
5.0 /5
5333
تگهای خبر: طبیعت , حفاظت محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است