ساخت راكتور حذف منوكسیدكربن و آلاینده های خطرناك از هوا در كشور

ساخت راكتور حذف منوكسیدكربن و آلاینده های خطرناك از هوا در كشور گل بخر: راكتور دما و فشار متوسط جهت واكنش های كاتالیستی گازی توسط استادان گروه مهندسی شیمی و مهندسی مواد دانشگاه حكیم سبزواری طراحی و ساخته شد.


به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، در این طرح یك راكتور جهت انجام واكنش های حذف منوكسید كربن و سایر آلاینده های خطرناك از هوا طراحی و تولید شده است.

با عنایت به اینكه این دستگاه مورد نیاز در بازار موجود نبوده و سفارش آن به شركت های ساخت تجهیزات آزمایشگاهی هزینه های گزافی را ایجاب می كرد، در قالب طرح ساخت دستگاه در دانشكده مهندسی نفت و پتروشیمی توسط مجری طرح دكتر سیدمحمدمهدی نوری با همكاری دكتر سید علیرضا حسینی از گروه مهندسی مواد تولید شده كه سبب كاهش هزینه ها تا یك سوم شده است.

با ساخت این دستگاه واكنش های حذف منوكسید كربن و سایر آلاینده های گازی كه از اگزوز خودروها و همینطور دودكش نیروگاه ها و سایر واحدهای صنعتی انتشار می یابند، در مقیاس آزمایشگاهی شبیه سازی شده و مورد آزمایش و بهینه سازی با استفاده از كاتالیست های مختلف قرار می گیرد.

بر مبنای اعلام روابط عمومی وزارت علوم، ساخت این دستگاه در قالب همكاری های مشترك گروه مهندسی شیمی و مواد جهت سنتز و بهینه سازی كاتالیست های واكنش های گازی است.



1397/06/26
14:56:44
5.0 /5
4396
تگهای خبر: آلاینده , بو , دستگاه , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است