نهال های كشت شده در كانون های ریزگرد خوزستان تشنه آب هستند

نهال های كشت شده در كانون های ریزگرد خوزستان تشنه آب هستند گل بخر: قائم مقام اداره كل منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت: بیش از 15ماه از كشت نهال ها در كانون ریزگردهای اهواز گذشته است اما هنوز مساله تخصیص آب تعیین تكلیف نشده است.



احمد رییس زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: مهمترین مشكل در بحث نهال های كشت شده در كانون ریزگردهای اهواز بحث تامین آب است. در این زمینه بیش از 15ماه از كشت نهال ها در كانون ریزگردهای اهواز گذشته است اما هنوز مساله تخصیص آب تعیین تكلیف نشده است.

وی اضافه كرد: در طول 15 ماه گذشته كارهای بزرگی انجام گرفته است. در این زمینه حدود 14هزار كیلومتر از اراضی فارو زده شدند. همینطور در سطح استان مجموعا 15هزار هكتار مالچ پاشی انجام گرفت كه این كار در كشور یك ركورد بی نظیر است.

قائم مقام اداره كل منابع طبیعی خوزستان خاطرنشان كرد: در مورد بحث مالچ پاشی های انجام گرفته در استان خوزستان باید اظهار داشت كه تعهد كل كشور در سال قبل مالچ پاشی 20 هزار هكتار از اراضی بود كه 75 درصد از این تعهد در استان خوزستان اجرایی شد.

رییس زاده بیان كرد: در طول این 15ماه، بیش از 6 میلیون اصله نهال در كانون های ریزگرد كشت شده است كه از این میزان، 77 درصد نهال هایی كه در سال 95 كشت شده اند زنده هستند. همینطور همه نهال هایی كه اكنون در حال كشت آن ها هستیم زنده هستند و باید منتظر گذر آن ها از فصل تابستان باشیم تا شرایط و وضعیت آن ها مشخص شود.

وی اظهار داشت: در بحث تامین آب موردنیاز نهال های كشت شده در كانون ریزگردها، احداث كانال 47 كیلومتری مهندس پور شریفی كاری جهادی بود كه توسط جهاد نصر انجام گرفت اما جهت استفاده بهینه از این كانال دو بخش ابتدایی و انتهایی این كانال مانده است كه باید اجرایی شود.

قائم مقام اداره كل منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: بخش ابتدایی این كانال با طول حدود 14 تا 16 كیلومتر باقی مانده است كه باید آب را از رودخانه كارون و نهر بهره تا پرورش ماهی آزادگان انتقال دهد. هم اكنون آب مورد نیاز نهال های كشت شده به صورت موقت از پرورش ماهی آزادگان تامین می گردد اما باید این كار انجام گیرد تا به صورت جداگانه آب مورد نیاز تامین گردد.




1397/02/29
15:33:15
5.0 /5
4522
تگهای خبر: بو , منابع , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است