آب و جاروهای نوروزی در بحبوحه بحران آبی!

آب و جاروهای نوروزی در بحبوحه بحران آبی! گل بخر: ایرانی ها بنا به یك سنت قدیمی با خانه تكانی به استقبال سال جدید می روند و در ایام آخر هر سال با شستن و تمیز كردن فرش ها، ملحفه ها، پرده ها و... غبار و چركی را از خانه هایشان پاك می كنند اما در این روزها افزایش مصرف آب، مبحث نگران كننده ای است. در چنین شرایطی یك فعال محیط زیست به منفك نبودن آب شرب و مصارف بهداشتی اشاره می كند و این وضعیت را بر میزان مصرف آب از جانب مردم موثر می داند.



محمد درویش در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: در مورد خانه تكانی در كشور متاسفانه یك مشكل جدی وجود دارد چراكه آب مورد نیاز برای شرب و مصارف بهداشتی جدا نیست. در نتیجه مجبوریم برای شست وشو از آب تصفیه شده و سالم شرب استفاده نماییم. در هیچ كشوری چنین كاری رایج نیست و همه جا آب شرب و بهداشتی جداست.

وی اضافه كرد: اگر دولت این دو نوع مصرف را جدا می كرد، طبیعتا قیمت آب شرب افزایش پیدا می كرد و مردم خودشان حواسشان جمع بود كه برای شست وشو، خانه تكانی، استحمام و شستن ماشین از آب شرب استفاده نكنند چون استفاده از آب شرب برای این مصارف اصلا صرفه اقتصادی برای شهروندان نداشت.

این فعال حوزه محیط زیست با انتقاد از یكی بودن كنتور آب آپارتمان ها در مجتمع های مسكونی خاطرنشان كرد: متاسفانه مجتمع های آپارتمانی تنها یك كنتور آب دارند و طبیعی است كه در چنین شرایطی انگیزه ای برای كاهش مصرف آب وجود ندارد چون میزان مصرف آب در مجتمع ها تقسیم بر تعداد هر خانواده می گردد.

درویش تصریح كرد: اگر لوله های آب شرب و بهداشتی جدا باشد طبیعی است كه مردم با كاهش مصرف آب تلاش می كنند هزینه كمتری برای شست وشو بپردازند. متاسفانه دولت این كار را انجام نمی دهد و تنها توپ كاهش مصرف آب را به زمین مردم می اندازند ازاین رو ابتدا باید ابزارهای لازم برای كاهش مصرف آب را برای مردم فراهم نماییم و قیمت آب شرب را بالا ببریم. در این صورت مردم خود اتوماتیك وار مصرف آب را كاهش خواهند داد.

درویش اظهار نمود: بطور قطع می توانیم از مردم ایران تقاضا نماییم در روزهای خانه تكانی در مصرف آب دقت كافی داشته باشند اما تا زمانی مكانیسم های لازم فراهم نباشد و آب شرب و بهداشتی از هم جدا نشود و قیمت آب شرب گران نشود نمی توانیم تنها از مردم انتظار كاهش مصرف آب داشته باشیم.




1396/12/16
18:34:46
5.0 /5
4728
تگهای خبر: بهداشت , بو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است