8000 ساختمان صدمه دیده در زلزله ترکیه باید فورا تخریب شوند

8000 ساختمان صدمه دیده در زلزله ترکیه باید فورا تخریب شوند به گزارش گل بخر، وزارت محیط زیست ترکیه تصریح کرد: حدود ۸۰۰۰ ساختمانی که تحت تاثیر زمین لرزه های ویرانگر روز دوشنبه قرار گرفته اند، باید فورا تخریب شوند.


به گزارش گل بخر به نقل از اسپوتنیک، وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه می گوید که تقریبا ۸۰۰۰ ساختمان در ۱۰ استان این کشور تحت تاثیر زمین لرزه های ویرانگر قرار گرفته اند و باید هر چه زودتر تخریب شوند.
با این حال این وزارت خانه تابحال توضیحات کارشناسی بیشتری در این خصوص مطرح نکرده است.
همچنین گزارش ها حاکیست که دست کم ۶۰۰۰ ساختمان در ترکیه به صورت کامل فروریخته و این پرسش را مطرح کرده است که آیا امکان پیشگیری از فاجعه ای در این ابعاد وجود داشته است؟
فواد اوکتای، معاون رئیس جمهوری ترکیه هم در گفت و گو با خبرنگاران گفته است که بیشتر از یک میلیون نفر در اثر این زمین لرزه بی خانمان و در پناهگاه های موقت اسکان داده شده اند.
اوکتای در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی ما اینست که با تحویل مسکن دائم به آنها ظرف یک سال اطمینان حاصل نماییم که آنها به زندگی عادی بازگردند و دردهای بازماندگان در اسرع وقت التیام بخشیده شود.
کارشناسان در عین حال خواهان کنترل بیشتر کیفیت در طول ساخت و ساز ساختمان ها برای کاهش خطرات در این منطقه زلزله خیز هستند.




منبع:

1401/11/23
14:09:35
5.0 /5
385
تگهای خبر: زندگی , كیفیت , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است