بگومگوی مخاطبان خبرآنلاین درباره استخدام زنان، به جنسیت نیست، پارتی می خواهد!

بگومگوی مخاطبان خبرآنلاین درباره استخدام زنان، به جنسیت نیست، پارتی می خواهد! گل بخر بگومگوی مخاطبان خبرآنلاین درباره استخدام زنان، به جنسیت نیست، پارتی می خواهد!


به گزارش گل بخر به نقل از خبر آنلاین، مطلبی كه چند روز گذشته با عنوان «مخالفت تند یك نماینده مجلس درباره استخدام زنان/ تا مرد بیكار هست، چرا زنان سركار بروند؟!» انتشار یافت، با واكنش های زیادی از جانب مخاطبان همراه بود.

این گزارش، به قول های ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران و كرون پرداخته بود كه در كانال تلگرامی اش نسبت به اشتغال زنان واكنش نشان داده و اظهار داشته بود: «استخدام زنان مشكل بزرگی است. تا زمانی كه مرد بیكار و تحصیلكرده هست، چه ضرورتی دارد كه بانوان مشغول به كار شوند. بیش از 60 درصد استخدامی های سال قبل و امسال، بانوان هستند و این معضل بسیار بزرگی است. زمانی كه پسر بیكار و تحصیلكرده داریم، اولویت استخدام با آنهاست تا بتوانند تشكیل خانواده بدهند. اما به جای آن بانوان مشغول كار می شوند و همان خانم هم حاضر به ازدواج با یك پسر بیكار نیست.»

بعضی از خوانندگان این گزارش، در نظراتشان، با این نماینده مجلس ابراز موافقت كردند، همچون كاربری به نام عرفان كه نوشته: این نماینده كاملا درست گفته چون مردها برای تامین مالی خانواده میروند سر كار و زنها فقط برای رفاه بیشتر خودشون و خوش گذرونی و تجملاتی زندگی كردن.

كاربر دیگری به نام كدخدا از این هم فراتر رفته و اظهار كرده: حتی باید زنانی كه استخدام شدند را بازخرید كرد تا بروند منزل. باور كنید در اداره ما زنان یا مرخصی زایمان تشریف دارند و یا پاس شیر. خدایی چه كار كردنی است. مرد بیاورید كه نان آور است.
موافقت های دیگری هم با این نماینده مجلس بوده، مانند كسانی كه نوشته اند: توی عرف جامعه ما نون آور خانواده مرد هست و این كار رو وظیفه اون میدونن پس اولویت هم باید با مرد باشه... اگه قراره برابری شغلی باشه پس مهریه و نفقه مفهوم نداره. نمیشه كه هم خدا هم خرما... كاملا موافقم كه بار زندگی بر دوش مردان بیشتر است و بیشتر طلاق ها برای بیكاری جوانان و عدم توانایی اداره زندگی است... دقیقا همین است، وقتی یك خانم می رود سركار دیگر دستش تو جیب خودش هست و حتی به ازدواج و تشكیل كانون خانواده هم فكر نمی كند، این كارها به صلاح نیست.... اگه منطقی فكر نماییم ایشان كاملاً درست میگن، ركن اصلی خانواده در كشور ما مرد است، طرز تفكر عام اینه كه هزینه های زندگی به عهده مرد خانه است پس در ایران این دیدگاه واقعا منطقی و درست است. در مقابل، مخاطبان دیگری هم بودند كه نظری مخالف با این نماینده مجلس داشتند و نوشتند: دست از این همه تبعیض ضد زنان بردارید تو رو خدا. الحمدلله از شان مدیریت آقایان كه یك مو كم نشده... همه چی كه تو این مملكت واسه آقایونه. حالا یه كارم میخواد بگیرید از خانوما؟... تمام تلاشتون رو صرف جنگیدن با زنان كرده اید. كمی به فكر مشكلات مملكت باشید ثواب داره... استخدام بر مبنای شایسته سالاری باید باشد. مرد و زن نداره... من كه یك زن مجردم چكار كنم؟ استخدام نشوم و منتظر بشم یكی بیاد خواستگاریم؟ خب اگه نیومد چی؟... میخواید اصلا بگیم خانوما زنده به گور شن؟ با تولید ردیف شغلی گوركن، معضل بیكاری آقایون هم حل میشه... راهكار معضل بیكاری این است كه نماینده مملكت و مسئولان بر مبنای شایسته سالاری انتخاب شوند و حكومت دغدغه اولش رفاه مردم باشد و اقتصاد رونق و پیشرفت داشته باشد و شغل تولید شود و سرمایه گذاری خارجی در كشور باشد تا "زن و مرد" با هر سنی شغلی با درآمد كافی و ساعت كار كم و مزایای خوب داشته باشند... والا آبا و اجداد انسان ها یا كشاورز بودن یا دامدار. از همون اول هم زن ها كار می كردند پا به پای مردها. بیكاری محصول بی كفایتی مسئولانه نه كار كردن زن ها... اگر زنی سرپرست خانوار باشد چه كند؟ اما عده ای هم به مبحث اشتغال فارغ از جنسیت نگاه كرده و نوشته اند: آقای نماینده ناراحت نباشن الان زن و مردش باهم بیكارن... استخدام شدن كه به جنسیت نیست، پارتی می خواد.

47234

1396/11/14
16:10:20
5.0 /5
4582
تگهای خبر: بو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است