آغاز عملیات مقابله با بحران آب در كیپ تاون

آغاز عملیات مقابله با بحران آب در كیپ تاون گل بخر: نیروهای پلیس و ارتش آفریقای جنوبی اعلام كردند: هنگام فرا رسیدن روز «قحطی كامل» كه زمان وقوع آن برای نیمه اول آوریل پیش بینی شده اگر مقامات مجبور به قطع آب شوند، آمادگی حفاظت از منابع آبی در شهر كیپ تاون را كه دچار خشكسالی خواهند داشت.



به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، مقامات شهرداری كیپ تاون كه قصد دارند یك مركز رسیدگی به بحران ها را برای آمادگی با قطع احتمالی آب در این شهر راه اندازی كنند، اعلام نموده اند كه بیمارستان ها، مناطق مهم اقتصادی و صنعتی و هم مناطق پرجمعیت با خطر بالای شیوع بیماری از این برنامه احتمالی قطع آب در امان خواهند ماند.

در پی ضربه زدن بحران آب به صنعت گردشگری و متهم شدن سیاستمداران این كشور به اجرای سیاست هایی كه منجر به رشد فزاینده جمعیت و دامن زدن به بحران آب شده و هم به دنبال چندین سال خشكسالی كه به قول دانشمندان به خاطر گرمایش زمین توسط انسان ها رخ داده، مسئولان در دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی برنامه های احتمالی خویش را برای مقابله با این بحران تقویت كرده اند.

بر اساس این برنامه ها چهار میلیون شهروند كیپ تاون می توانند با كاهش مصرف روزانه آب خود به ۵۰ لیتر از «قحطی كامل» آب در ۱۲ آوریل جلوگیری نمایند تا زمانی كه بارش كافی باران بتواند مخازن تخلیه شده را پر كند.

به گفته مقامات شهر، نیروهای امنیتی مقرر است از ۲۰۰ منطقه جمع آوری آب محافظت كنند و در صورت قطع آب، شهروندان می توانند روزانه ۲۵ لیتر آب از این منابع برداشت نمایند.

شهرداری در بیانیه ای كه باعث نگرانی شهروندان در مورد مشكلات احتمالی پیش رو شده است اعلام نمود: این بحران نیازمند یك رویكرد همگانی است چون كه همه ما در این شهر از خشكسالی شدید رنج می بریم.

سازمان آب و فاضلاب كیپ تاون هم اعلام نموده در حال رسیدگی به گزارشاتی است كه طبق آنها بعضی از خرده فروشان در آخر هفته گذشته به فروش غیرقانونی آب لوله كشی به مردم مبادرت ورزیده اند.

به گزارش گاردین، به نقل از مدیرعامل سازمان گردشگری كیپ تاون، صنعت گردشگری این شهر به شدت از این بحران ضربه خورده و خیلی از سفرهای داخلی و بین المللی به این شهر، لغو شده اند.




1396/11/10
17:25:15
5.0 /5
4689
تگهای خبر: بو , خشكسالی , فروش , منابع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است