سه شنبه آزادراه افتتاح می شود
تبریز سهند در ۱۰ دقیقه
با شروع به کار آزادراه تبریز به شهر جدید سهند، مدت زمان طی این مسیر که بوسیله جاده قبلی 30 دقیقه بود به 10 دقیقه کاهش می یابد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت هشت دهنه پل بزرگ، ارزش 600 میلیارد تومانی پروژه و کمک به کنترل بازار مسکن شهر تبریز را جمله خاصیت های این آزادراه می داند.
به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، روز سه شنبه دوم دی ماه ۱۳۹۹ با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر و برخی از مقامات محلی، آزادراه تبریز ـ شهر جدید سهند افتتاح می گردد. این آزادراه پیش از سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده و البته پیشرفت اصلی آن طی دو سال اخیر بوده است. افتتاح این پروژه جزو مطالبات طولانی مدت شهروندان دو شهر یاد شده بود که دسترسی آنها را به خدمات و اشتغال تسهیل می کند.
از جانب دیگر این پروژه دسترسی تبریز به شهرستان اسکو و دهکده گردشگری کندوان را آسان تر خواهدنمود و در حقیقت کارکرد چندجانبه دارد. گفته می شود ۶۰ درصد این پروژه بوسیله بخش خصوصی و ۴۰ درصد با منابع دولتی تامین شده و در تملک دولت قرار می گیرد.
حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات پروژه آزادراهی سهند ـ تبریز با اعلان اینکه ارزش این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اظهار داشت: طول این مسیر ۲۰ کیلومتر است و زمان دسترسی را که از جاده قبلی حدود ۳۰ دقیقه بود به ۱۰ دقیقه می کاهد. این آزادراه در شش خط با چارچوبها و اصول آزادراهی اجرا شده و در سال اول بهره برداری ۳۰ هزار وسیله نقلیه از آن تردد خواهند کرد.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایط توپوگرافی خاصی که شهر جدید سهند دارد و در ارتفاعات جنوب غرب تبریز واقع شده هشت دهنه پل بسیار بزرگ در این راه راه اندازی شده که استانداردهای تردد را بیشتر می کند. در حقیقت حجم عظیم عملیات خاکی در اجرای این پروژه انجام شده که منحصر به فرد است. با این پروژه ترافیک کاهش و ایمنی سفر ارتقا پیدا می کند. جاده قبلی که بوسیله آذرشهر ارتباط برقرار می شد با استقرار کارهای مختلف در کنار جاده مواجه بود که گاهی تصادفاتی در این راه اتفاق می افتاد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با اعلان اینکه افتتاح آزادراه تبریز ـ سهند در جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان موثر خواهد بود اظهار داشت: با شروع به کار این طرح سالیانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت که ضمن صرفه جویی، آلاینده های زیست محیطی بطور محسوسی کاهش پیدا می کند.
طاهرخانی تصریح کرد: این آزادراه جزو برنامه های طولانی مدت بود که قبل از سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده بوده ولی پیشرفت اصلی در دو سال اخیر با انعقاد قرارداد مشارکت بوجود آمد. طی دو سال قبل پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشت.
وی سیاست اصلی شرکت عمران شهرهای جدید را توسعه دسترسی به شهرهای مادر دانست و اظهار داشت: بحمدالله در سال قبل افتتاح مترو گلشهر ـ هشتگرد را داشتیم. مترو اصفهان ـ بهارستان نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد. بطور کلی حوزه حمل و نقل یکی از دستور کارهای ویژه شهرهای جدید است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید جدید با اعلان اینکه در ساخت آزادراه تبریز ـ سهند اهداف متنوعی دنبال شده است اظهار داشت: یکی از مزایای طرح این است که جذابیت سکونت و رونق را در سهند می افزاید. از اهداف اصلی راه اندازی شهرهای جدید در اطراف کلانشهرها تعادل بخشی به سکونت شهر مادر است که افتتاح این آزادراه کمک می نماید تا سهند نقش موثرتری در سکونت تبریز داشته باشد.
طاهرخانی، جمعیت پذیری سهند را ۲۰۰ هزار نفر دانست و اضافه کرد: قسمتی از این ظرفیت جمعیتی بوسیله طرح اقدام ملی مسکن جذب خواهد شد و بخش دیگر با ساخت واحدهای مسکونی در قالب دیگر طرحها جذب خواهد شد.
وی اظهار داشت: باتوجه به گران بودن اراضی تبریز و عدم امکان اجرای پروژه های بزرگ در این شهر، یک سری طرحهای بزرگ مقیاس در شهر جدید سهند تعریف شده و کارکردهای گردشگری، تفریحی، درمانی و فناوریهای نوین برای سهند برنامه ریزی شده است.
منبع: گل بخر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب