موفقیت چین در بازگشت اقتصاد

موفقیت چین در بازگشت اقتصاد خراسان رضوی درحالی كه خیلی از كشورها با موج دوم شیوع كووید-۱۹ دست وپنجه نرم می كنند، چین ویروس را تحت كنترل درآورده و وضعیت خویش را بعنوان بزرگ ترین كشور تولیدكننده و بازرگانی جهان و همینطور نیروگاه اقتصادی تقویت كرده است.


به گزارش نیوز، بنیان گذار شرکت مدیریت سرمایه گذاری ایالات متحده Bridgewater Associated ری دالیو اظهار داشت: اقتصاد چین طی همه گیری سریع تر از اقتصاد ایالات متحده به حالت عادی برگشته و شرکت های "داغ" در بازارهای سهام چین سبب جذب سرمایه می شوند.
وی در کنفرانس جهانی موسسه مطالعات میلکن اظهار داشت: نرخ بهره بالاتر چین به معنای این است که کشور در وضعیت بهتری قرار دارد.
اقتصاددان انگلیسی، جیم اونیل (معروف به کلمه اختصاری BRICS)، در "هفته طلایی"، تعطیلات نیمه سال چین در اوایل ماه اکتبر اظهار داشت: به نظر می آید، خیلی از مردم چین بدون ایجاد موج دیگری از عفونت های کووید-۱۹ می توانند به سادگی سفر کنند.
پیشبینی می شود تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۵.۴ درصد رشد کند، درحالی که در سه ماهه دوم ۳.۲ درصد افزایش داشته است.
اونیل اظهار داشت: دلیل خوب وضعیت بهبودی چین، جهش "V شکل" ( افت شدید، یک صعود شدید و شیب دار تا بهبودی کامل) است که این کشور را در راه ثبت ۸ درصد رشد در سال ۲۰۲۱ قرار داده است.
اونیل در مقاله منتشرشده در وبسایت Project Syndicate بیان نمود: علاوه بر این، در نرخ رشد فعلی، چین آماده است ۱.۵ تریلیون دلار دیگر به تولید ناخالص داخلی جهانی در سال آینده کمک نماید و مصرف کنندگان محصولات چینی نزدیک به ۴۰ درصد از آنرا هدایت می کنند.
وی ادامه داد: با عنایت به این که هزینه های مصرف کننده سهم زیادی در گسترش اقتصادی چین را تشکیل می دهد، نمی توان مقیاس فرصت های اقتصادی عرضه شده را بیش ازحد بیان کرد.
یائو وی، اقتصاددان ارشد آسیا و اقیانوسیه از بانک سرمایه گذاری فرانسه (Societe Generale SA) در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ اظهار داشت: چین وضعیت خویش را بعنوان کشور تجارت غالب جهان تقویت می کند.
وی افزود: تقاضای جهانی برای همه چیز، از لباس گرفته تا فناوری کار در خانه به چین اجازه داده است تا با بازگشایی سریع کارخانه های خود، درحالی که بقیه جهان با قفل شدن دست وپنجه نرم می کنند، سهم بی سابقه ای از صادرات جهانی را کسب کند.
وی ادامه داد: این یک برگشت قابل توجه از دو ماه اول سال، زمانی که صادرات چین ۱۷.۱ درصد کاهش یافته بود، به حساب می آید.
وی اظهار داشت: "عملکرد صادرات چین طی این بحران درواقع اثبات وضعیت محکم آن بعنوان کارخانه جهان است. این وضعیت قابل اعتماد است، چونکه مهار سریع و موثر شیوع در چین به بخش تولید این کشور امکان داد که فعالیت خویش را قبل از دیگران از سر بگیرد. "
داده های رسمی نشان داده است تجارت خارجی چین در سه ماهه سوم سالجاری ۷.۵ درصد افزایش یافته است. اداره کل گمرک اظهار داشت: صادرات سالانه ۱۰.۲ درصد جهش داشت درحالی که میزان واردات ازنظر یوان چین ۴.۳ درصد افزایش داشت.




منبع:

1399/07/27
11:56:42
5.0 /5
1726
تگهای خبر: بو , سایت , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است