وقوع رگبار باران در بعضی استان های كشور

وقوع رگبار باران در بعضی استان های كشور به گزارش گل بخر مدیركل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز (۱۷ خردادماه) در بعضی استان های كشور خبرداد.



صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: امروز(۱۷ خردادماه) به جهت نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در استان های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و این کاهش دما تا بامداد دوشنبه (۱۸ خردادماه) ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز (۱۷ خردادماه) در بعضی نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات استان های سمنان، البرز، تهران، قزوین و زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیشبینی می شود.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا (۱۸ خردادماه) در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در بعدازظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیشبینی می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ خردادماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال بارش تگرگ وجود دارد، اظهارکرد: روز دوشنبه در بعدازظهر در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان های مازندران، تهران، زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان همینطور در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیشبینی می شود.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ خردادماه) هم در بعدازظهر در بعضی نقاط آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان های مرکزی و همدان، ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

ضیاییان اضافه کرد: دریای خزر امروز (۱۷ خردادماه) و در سه روز آینده خلیج فارس مواج پیشبینی می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان های سمنان، قزوین، البرز، تهران، خوزستان، ایلام و بوشهر در بعضی ساعات وزش باد شدید پیشبینی می شود که در شرق کشور و استان های خوزستان، ایلام و بوشهر می تواند منجر به خیزش گرد وخاک شود.

ضیاییان در انتها درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ خردادماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۹ خردادماه) کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و خنک ترین زمان به ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد می رسد.





منبع:

1399/03/17
14:36:39
5.0 /5
2424
تگهای خبر: آسمان , باد , باران , بو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است