دسته جات جدید ملخ وارد بوشهر می شود

دسته جات جدید ملخ وارد بوشهر می شود به گزارش گل بخر بوشهر معاون سازمان جهاد كشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: پیش بینی این است كه دسته جات جدید ملخ وارد استان خواهد شد، از دهه اول فروردین ماه و بعد از خروج پوره ها، عملیات مبارزه در سطح گسترده تری آغاز خواهد شد.


خسرو عمرانی در گفت و گو با ایسنا عنوان كرد: آخرین سطح مبارزه ما با ملخ ها در سطح شهرستان ها ۳ هزار و ۳۲۵ هكتار است و مبارزه نیز همچنان ادامه دارد.
وی افزود: پیش بینی این است كه دسته جات جدید ملخ وارد استان خواهد شد و همچنان ورود ملخ به استان خواهیم داشت، بدین سبب هم كانون های سال قبل و هم ورود ملخ های جدید را مدنظر قرار داده ایم.
این مسئول اشاره كرد: پیش بینی این است كه از دهه اول فروردین ماه خروج پوره ها را خواهیم داشت و سپس عملیات مبارزه در سطح گسترده تری شروع خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی استان بوشهر اظهار نمود: تا الان خسارتی به بخش كشاورزی وارد نشده و اقدامات انجام شده نیز شامل تجهیز ناوگان سمپاشی، تامین سم و عملیات مبارزه در عرصه های درگیر است.
عمرانی بیان كرد: خوشبختانه تجهیزات موردنیاز تا این لحظه تامین شده است و مجموعه های استانداری، فرمانداری، دهیاری ها و شوراها با ما همراه بوده اند.
وی اشاره كرد: سفارش ما به همه مردم این است كه به محض مشاهده دسته جات ملخ به نزدیك ترین مراكز جهاد كشاورزی اطلاع دهند تا بتوانیم كانون ها را شناسایی كرده و عملیات مبارزه را انجام دهیم.
این مسئول اشاره كرد: بحران ملخ ها علاوه بر استان بوشهر، استانهای فارس، هرمزگان و خوزستان را نیز تهدید می كند و مبارزات انجام شده در استان بوشهر موجب می شود كه ملخ به سایز استانها ورود نكند.
به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، ملخ های مهاجر از حوزه خلیج فارس و از ورودی مناطق عسلویه تا گناوه وارد استان بوشهر شده اند و بخش عمده آن در استان مانده و بخشی نیز در جنوب استان فارس ریزش داشته و آن نقاط را پوشش داده اند.




منبع:

1398/12/22
23:22:59
5.0 /5
3873
تگهای خبر: بو , سازمان , گیاه , مجموعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است