اعلام تاریخ مراسم خاكسپاری پیكر مرحوم بسكی

اعلام تاریخ مراسم خاكسپاری پیكر مرحوم بسكی گل بخر: مرحوم غلامعلی بسكی - ملقب به پدر طبیعت ایران - بامدادان امروز فوت كرد. مراسم خاكسپاری پیكر او روز جمعه (25 مرداد) انجام می شود.



به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، دكتر غلامعلی بسكی - پزشك و فعال محیط زیست - روز چهارشنبه ۲۳ مرداد، بعد از تحمل یك دوره بیماری سخت بامدادان دارفانی را وداع گفت.

در آخرین پست انتشار یافته در صفحه اینستاگرامی سبزگامان بسكی، اشاره شده است كه مراسم خاكسپاری پیكر این مرحوم روز جمعه (۲۵ مرداد) ساعت ۱۴ در بیمارستان دكتر بسكی آغاز می شود و بعد از اقامه نماز در روستای تنگراه به خاك سپرده خواهد شد.

به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، غلامعلی بسكی معروف به بابا بسكی در سال ۱۳۱۰ در سبزوار چشم به جهان گشود. دكتر بسكی بعد از به انتها رساندن تحصیلات متوسطه در دبیرستان اسرار حاج ملا هادی سبزواری، در رشته طب دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۴۵ با درجه تخصص جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد.

او پزشك و هوادار محیط زیست ایرانی بود كه در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبد كاووس تأسیس كرد و از سال ۱۳۴۹ با دوری از زندگی شهری، تصمیم گرفت در جنگل گلستان اقامت گزیند.

ایسنا وفات این فعال محیط زیست را تسلیت می گوید.
پیام تسلیت استاندار گلستان به دنبال درگذشت دكتر بسكی

استاندار گلستان در پیامی درگذشت دكتر غلامعلی بسك، پدر طبیعت ایران را تسلیت گفت.

به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا دكتر هادی حق شناس - استاندار گلستان - پیامی را به دنبال درگذشت مرحوم بسكی منتشر نمود كه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت دكتر غلامعلی بِسكی بعنوان پدر دلسوز طبیعت ایران زمین و نماد حمایت بی چشمداشت از طبیعت سبب تألم و تأثر فراوان شد.

بی شك دفاع از طبیعت و حفظ و نگهداری آن وظیفه ای همگانی است و باید تمامی اقدامات و فعالیت های ما با نگاه محیط زیستی صورت گیرد و این امانت گران سنگ را به تأسی از این مرد شریف به آیندگان بسپاریم.

مرحوم دكتر بِسكی در سال های حیات خود همواره مدافع محیط زیست، پیشگام در انجام امور خیر و چهره ای دوستدار خانواده و طبیعت بود و اینك درگذشت ایشان بعد از طی دوره سخت بیماری، ضایعه ای برای علاقه مندان به محیط زیست شمرده می شود.

اینجانب فوت و فقدان پدر طبیعت ایران را به خانواده محترم بِسكی و تمامی دلسوزان و علاقه مندان محیط زیست تسلیت عرض می نمایم و برای ایشان از درگاه ایزد منان غفران الهی و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.





منبع:

1398/05/24
09:20:21
5.0 /5
4737
تگهای خبر: بو , جنگل , حیات , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است