در گفت وگو با گل بخر اعلام شد

افزایش آلاینده ناكس در كلانشهرها، تاكید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل

افزایش آلاینده ناكس در كلانشهرها، تاكید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل به گزارش گل بخر معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام مخالفت این سازمان با تولید سواری دیزلی اظهار داشت: اگر مجوز تولید سواری دیزلی صادر شود، دستگاه های نظارتی می توانند ورود كنند.



مسعود تجریشی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینكه هم اكنون در كلانشهرها با مشكل افزایش غلظت آلاینده «ناكس» مواجه هستیم، با اشاره به تاثیر این آلاینده بر افزایش میزان گاز ازن خاطرنشان كرد: ازن سبب سرطان پوست می شود و این مورد غیر قابل انكار است. در نامه ای هم كه به وزارت صنعت ارسال كردیم، در اینباره توضیح دادیم و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست را با تولید سواری دیزلی با ذكر علل اعلام كردیم.

وی با اشاره به ارسال نامه ای به ایران خودرو به منظور اعلام مخالفت با تولید سواری دیزلی، اظهار داشت: خودروسازی می گوید كه«۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری روی موتور دیزل صورت گرفته است.» پاسخ به چنین اظهارنظری این است كه مگر روی موتورهای دیگر مثل موتور ملی یا موتورگازسوز سرمایه گذاری نكردید؟ برخی موتورها و مطالعات مربوط به آن جواب می دهد و برخی جواب نمی دهد. اصلاً خودروساز باید برای مطالعه سرمایه گذاری كند اما لزوماً هر موتوری كه مورد مطالعه قرار گیرد نمی تواند مجوز تولید هم بگیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاكید بر اینكه شهرهای ما به لحاظ غلظت ازن وضعیت خوبی ندارد، اظهاركرد: خودروساز می گوید شما مجوز بدهید ما سواری دیزلی را تولید نماییم، قول می دهیم در ترددهای جاده ای مورد استفاده قرار گیرد و اجازه نمی دهیم كه سواری دیزلی وارد شهر شود. این ممكن نیست. چطور می توانیم جلوی ورود خودرو ها را به داخل شهرها بگیریم. برای مثال سمندی كه وارد شهر می شود ما از كجا بفهمیم كه موتور آن دیزلی است یا بنزینی؟

تجریشی در پاسخ به این پرسش كه با وجود مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست، اگر خودروساز مبادرت به دریافت مجوز از دولت كند، چه اتفاقی می افتد؟، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست ایستاده تا مجوز تولید به سواری دیزلی داده نشود. دلایلمان را به دولت هم اعلام می نماییم اما امكان دارد به تولید سواری دیزلی مجوز داده شود چون در دنیای سیاست هر چیزی امكان دارد اما در این شرایط باید مطمئن شد كه صلاح بلندمدت مردم را در نظر گرفته ایم یا نه؟

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همینطور با اشاره به تصویب لایحه هوای پاك در مجلس شورای اسلامی از مردادماه ۹۶، اظهار داشت: با وجود قانون هوای پاك شرایط با گذشته فرق دارد و نهادهای نظارتی می توانند در حوزه آلودگی هوا ورود و دستگاه ها را در اینباره بازخواست كنند.

به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، هفته پیش عیسی كلانتری - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - ضمن تایید این مورد كه ایران خودرو به دنبال تولید سواری دیزلی است، مخالفت جدی سازمان متبوع را با درخواست مجوز شماره گذاری این موتور اعلام نمود و اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست اساسا با ورود موتور دیزل به ناوگان سواری مخالف است و امیدواریم كه هیچ دولتی حاضر نشود كه مجوز ورود ناوگان دیزل سواری را به جاده ها و شهرهای كشور صادر كند.

همچنین روز گذشته نواب حسینی منش - مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران - ضمن گلایه از احتمال ورود خودرو های سواری دیزلی به چرخه تولید و در واكنش به اقدام مركز تحقیقات موتور ایران خودرو درجهت كوشش برای تولید و توسعه سواری های دیزلی، اظهار داشت: ۱۵ سال است كه سایر كشورها نسخه استفاده از خودروی دیزلی را پیچیده اند و نمی دانم چه اصراری وجود دارد كه تجربه ناموفق سایر كشورها را مجدداً در كشورمان آزمون و خطا كنیم؟




1398/03/18
14:24:46
5.0 /5
4301
تگهای خبر: آلاینده , آلودگی , باد , بو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است