آلودگی شدید هوا در هند و پاكستان

آلودگی شدید هوا در هند و پاكستان به گزارش گل بخر مه دود غلیظ، بیشتر نقاط پاكستان و كشور همسایه آن، هند را فراگرفته و زندگی عادی مردم را مختل نموده است.



به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، آلودگی هوای شدید در هند و پاكستان مردم را وادار كرده كه در خانه هایشان باقی بمانند و سبب بروز مشكلات تنفسی جدی و حتی تصادفات جاده ای شده است.

یك كارشناس هواشناسی در پاكستان در این باره اظهار داشت: عوامل متعددی در تولید این آلودگی شدید نقش دارند. از جمله این عوامل می توان به گرد و غبار، سوزاندن محصولات كشاورزی و دود حاصل از كارخانه ها و كوره های آجرپزی اشاره كرد.

وی افزود كه ما انتظار داریم تا اواسط این ماه، روند آلودگی متوقف شود و به مردم سفارش كرد كه برای جلوگیری از بیماری های تنفسی از ماسك استفاده كنند.

یك مقام پلیس بزرگراه در این كشور هم اظهار نمود: تا امروز (دوشنبه) ۲۵ نفر در تصادفات جاده ای ناشی از كاهش دید به علت هوای آلوده در استان پنجاب زخمی شده اند و ۱۰ نفر هم جان خویش را از دست داده اند.

به گزارش یو اس ای تودی، میانگین آلودگی هوا در شهرهای بزرگ پاكستان حدودا چهار برابر بیش از حد مجاز اعلام شده از جانب سازمان جهانی بهداشت (WHO) برآورد شده است.

همچنین مشكلات مشابه در پایتخت هند گزارش شده است. روز گذشته (یكشنبه) شاخص كیفیت هوا در دهلی نو، پایتخت هندوستان ناسالم اعلام گردید و برخی از مدارس هم فعالیت های ورزشی دانش آموزان پایتخت را لغو كردند.



 

1396/08/15
20:06:25
5.0 /5
5509
تگهای خبر: آلودگی , هوا , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است