مدیركل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:

بیداری محیط زیستی در میان ایرانیان

بیداری محیط زیستی در میان ایرانیان به گزارش گل بخر مدیركل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار نمود: باآنكه وضعیت محیط زیست كشور نگران كننده ارزیابی می گردد اما بارقه های امید هم به چشم می آید و شاهد بیداری محیط زیستی در بین ایرانیان می باشیم.



به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، محمد درویش دربیست و هشتمین گفت وگوی پردیسان كه با عنوان «محیط زیست در حال احیا یا احتضار؟» امروز در سالن همایش سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اضافه كرد: طی پنج سال قبل كشور ما ركورد نشست زمین را در كل كره زمین زد، به طوری كه در سال قبل تهران دچار ۳۶ سانتی متر فرونشست شد همینطور در سال ۹۵ در استان فارس در فاصله فسا و جهرم ۵۶ سانتی متر فرونشست صورت گرفت كه ۱۴۰ برابر شرایط بحرانی است.

مدیركل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینكه فرونشست زمین آخرین مرحله بیابان زایی به حساب می آید، اظهار داشت: نه تنها در استان های كرمان، یزد، سمنان، اصفهان و فارس با بحران نشست زمین روبرو هستیم بلكه در دامنه های سهند و سبلان، سرشاخه های كوهرنگ و خان میرزا و در حاصلخیزترین دشت همدان فرونشست زمین گریبان ما را گرفته است.

درویش با اشاره به اینكه طی پنج سال قبل چهار میلیون درخت اندمیك یعنی شمشاد را از دست داده ایم، اظهار داشت: در شرایط كنونی از تالاب های گاوخونی، ارژنگ، پریشان، آلاگل، هامون و... چیزی باقی نمانده است و سطح افت آب زیرزمینی به بیش از دو متر رسیده است.

مدیركل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به اینكه بحران در حوزه آلودگی هوا هم گریبان ما را گرفته و شهروندان را دچار مشكلات بزرگ كرده است، اظهار نمود: در كشور ما به طور سالانه ۳۵ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند.

این فعال حوزه محیط زیست ادامه داد: روندها مثبت نیست و بسیار نگران كننده است اما در این میان بارقه هایی از امید هم دیده می گردد. اینكه در منصورآباد رفسنجان تعداد كل و بز از ۲۰ رأس به بیش از ۱۸۰۰ رأس طی شش سال قبل رسیده نكته امیدبخشی است همینطور اگر چشمه های تولید گرد وغبار در منطقه حسین آباد سربیشه كاهش یافته است و غاز پیشانی سفید كوچك بعد از نیم قرن دوباره دیده می گردد نشانه بیداری محیط زیستی در بین ایرانیان است.

وی با اشاره به تحركات اجتماعی در جهت مطالبات محیط زیستی اظهار نمود: در شرایط كنونی شاهد آن هستیم كه ۸۰ هزار نفر از اهالی زنجان برای حل یك بحران محیط زیستی به خیابان ها می ریزند و شاهد آن هستیم كه مردم برای حفاظت از خلیج فارس و محیط زیست كارون كمربند انسانی شكل می دهند.



 

1396/07/22
18:37:06
5.0 /5
5464
تگهای خبر: آلودگی , باد , حفاظت محیط زیست , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است