رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای طرح های آبخیزداری كشور

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای طرح های آبخیزداری كشور گل بخر: رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: با سفارش های مقام معظم رهبری و حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی برای سال جاری ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح های آبخیزداری كشور اختصاص یافت.


به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، خلیل آقایی امروز ۶ اردیبهشت ماه در جمع مردم و مسئولان شهرستان خوشاب با اشاره به اینكه طرح های آبخیزداری منجر به تغذیه و احیای چشمه ها و منابع زیر زمینی می شود، اضافه كرد: این اعتبار برای اولین بار می باشد كه در جهت توسعه و اجرای طرح های آبخیزداری تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: برخی سیاست های نادرست در گذشته سبب شد تا امروز بخشی از اراضی كشاورزی كشور به علت تبدیل شدن به اراضی ملی در معرض تخریب قرار بگیرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری عنوان كرد: باید با حفظ مالكیت دولت بر اراضی ملی بهره برداری آن را به كشاورزان واگذار كرد.

آقایی با اشاره به ماده ۵۴ رفع موانع تولید هم اظهار داشت: كمیسیونی در شهرستان ها بوجود آمده تا با استفاده از آن مشكلات كشاورزان بررسی و حل شود.

وی اظهار نمود: مدیران باید نهایت همكاری را با كشاورزان و روستائیان داشته باشند و طوری برنامه ریزی كنند كه زمین ها بوسیله مردم حفظ و نگهداری شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تصریح كرد: حفظ خاك و آب از مهم ترین برنامه دولت و از تاكیدات رهبر معظم انقلاب است و در این زمینه ما وظیفه داریم تا با افراد سودجو و فرصت طلب كه با هدف تصاحب اراضی ملی اقدام به كشت به صورت دیم در زمین می كنند برخورد نماییم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: ادارات منابع طبیعی در شهرستان ها و مناطق روستایی مشكلات و معضلات زیادی را برای كشاورزان بوجود آورده اند.
رمضانعلی سبحانی فر اضافه كرد: ادارات منابع طبیعی در شهرستان ها احكام تخریب را بدون توجه به مشكلات مردم و روستائیان صادر می كنند.

وی با اشاره به اینكه هدف از حفظ و احیای منابع طبیعی سرسبزی آن است عنوان كرد: می توان همین زمین را با یك توافق به كشاورز و روستایی اجاره داد و از تخریب آن جلوگیری كرد و زحمات كشاورز را هم از بین نبرد.




1397/02/07
19:39:26
5.0 /5
5196
تگهای خبر: بو , جنگل , گل , منابع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است