كمبود شدید آب ۷۰۰ میلیون انسان در جهان را آواره می كند

كمبود شدید آب ۷۰۰ میلیون انسان در جهان را آواره می كند گل بخر: سازمان ملل متحد و بانك جهانی در گزارشی اعلام كردند: تا سال ۲۰۳۰، ۷۰۰ میلیون انسان در معرض خطر آوارگی ناشی از كمبود شدید آب قرار می گیرند.



به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا در بررسی سازمان ملل متحد و بانك جهانی آمده است: سرمایه گذاری در زیر ساخت های آب باید حداقل طی پنج سال آینده دو برابر شود.

این گزارش كه با عنوان «هر قطره آب را به حساب آورید: دستور كاری برای اقدام آب» انتشار یافته، خواهان تغییر اساسی در روشی است كه جهان، آب را مدیریت می كند تا بتوان به اهداف آرمان های توسعه پایدار بخصوص تضمین دسترسی و مدیریت پایدار آب و تاسیسات بهداشتی برای همه دست پیدا كرد.

بر اساس این گزارش، ۴۰ درصد مردم جهان تحت تاثیر كمبود آب قرار دارند همینطور اگر مشكل كمبود آب حل نشود ۷۰۰ میلیون نفر در جهان تا سال ۲۰۳۰ در جستجوی آب، آواره و سرگردان خواهند شد. بیش از دو میلیارد انسان در جهان مجبور به نوشیدن آب ناسالم هستند و بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر به سرویس های بهداشتی و سالم دسترسی ندارند.

همچنین دراین گزارش آمده زنان و دختران به شكل نامتناسبی از كمبود آب سالم و عدم دسترسی به سرویس های بهداشتی رنج می برند كه این امر باعث بروز مشكلاتی برای سلامتی آنان و اغلب محدودیت های شغلی و آموزشی می گردد. علاوه بر این، حجمی معادل ۸۰ درصد فاضلاب در جهان بدون اینكه تصفیه شود در محیط زیست رها می گردد. ۹۰ درصد از ۱۰۰۰ مورد از مخرب ترین بلایا از ۱۹۹۰ را فجایع در رابطه با آب تشكیل می دهد.

«آنتونیو گوترش» - دبیر كل سازمان ملل متحد - هم اظهار كرده است: باورعمیق من است كه آب مبحث مرگ و زندگی است زیرا ۶۰ درصد از بدن انسان را آب تشكیل می دهد. بلایای طبیعی در رابطه با آب بیشتر و بیشتر رخ می دهند و بیش از پیش خطرناك می شوند و این بدان مفهوم است كه آب در واقع مبحث مرگ و زندگی است.

به گزارش گل بخر به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، «جیم یونگ كیم» رییس بانك جهانی هم تاكید كرده است: زیست بومی كه زندگی بر آن استوار است یعنی غذای ما، پایداری انرژی، سلامت عمومی، مشاغل، شهرها همه در معرض خطر قرار دارند كه حل این مشكل به نحوه مدیریت آب بستگی دارد.




1396/12/25
17:44:43
5.0 /5
4696
تگهای خبر: بهداشت , بو , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است