شكایت میراث بابت مناره های غیرمجاز یك امامزاده در میبد

شكایت میراث بابت مناره های غیرمجاز یك امامزاده در میبد به گزارش گل بخر یزد رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد از بررسی پرونده ساخت وساز غیرمجاز در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد و تنظیم شكایت نامه در این رابطه اطلاع داد.


«رسول مشتاقیان» ضمن اعلام این خبر اظهار نمود: هیات امنای این امامزاده بدون دریافت مجوز از اداره میراث فرهنگی و بدون هماهنگی با اداره اوقاف و امور خیریه، مبادرت به ساخت و ساز غیرمجاز در این مکان کرده و طی چند سال گذشته، چند مرحله در اینباره اقدام نموده و همچنان هم در حال ساخت مناره های امامزاده هستند در حالیکه ارتفاع مناره های مذکور مجاز نمی باشد بنابراین شکایتی در همین رابطه در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: در جلسه بررسی پرونده این امامزاده، طرح مرمتی توسط اداره اوقاف و تحت نظارت میراث فرهنگی تهیه شده که باید بعد از تصویب، عملیات ساخت و ساز مطابق با آن ادامه پیدا کند.
به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، مشتاقیان در انتها با قدردانی از همراهی دادستان میبد در برخورد با این تخلف، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز و بدون مجوز در این بنا، باعث مخدوش شدن چهره بافت تاریخی میبد می‎شود و این در حالیست که هرگونه تصمیم گیری در بافت های تاریخی باید با نظر اداره کل میراث فرهنگی صورت گیرد.



1399/04/28
13:18:42
5.0 /5
2650
تگهای خبر: باد , دریا , مجاز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است