معاون وزیر كار

برنامه احیای مشاغل در پساكرونا تدوین شد

برنامه احیای مشاغل در پساكرونا تدوین شد معاون وزیر كار از تدوین برنامه ای برای احیای مشاغل در دوره پساكرونا آگاهی داد و اظهار داشت: این برنامه در چارچوب سه سناریو تدوین شده و در انتظار تصویب است.



عیسی منصوری در گفت و گو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که آیا ریزش اشتغال ادامه خواهد داشت، گفت: بطور قطع طی ۳ تا ۵ سال اینده ریزش نیروی کار خواهیم داشت اما همزمان در یک رشته کارهایی رویش جدی داریم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در همین دوره کرونا، فعالیت ها و کسب و کارهای قابل اجرا در بستر فضای مجازی بسیار رونق گرفته اند؛ بعضی از این مشاغل افزایش جدی نیروی کار داشتند. تشخیص ما این است که با یک تأخیر فازی بعضی رشته کارهایی همچون بخش خدمات باردیگر رونق خواهند گرفت.
وی افزود: در دوره پساکرونا پیش بینی ما این است که بخش کشاورزی سریع خودرا احیا می کند و بازگشت سریعی خواهد داشت؛ در این دوره هم کمتر تحت تأثیر قرار گرفته است که البته باید اشاره نمود که فضای بارندگی و غیره هم مثبت بوده است.
منصوری اظهار داشت: پس از بخش کشاورزی، بخش صنعت روند احیای خودرا به صورت صعودی آغاز می کند و بعد از آن با یک تأخیر فازی نسبت به صنعت، بخش خدمات رونق خودرا شروع می کند؛ ولی وقتی زمان بگذرد، بخش خدمات نسبت به صنعت در حوزه اشتغال راندمان بیشتری خواهد داشت.
وی در مورد اینکه چه برنامه ای برای دوره پساکرونا دارید، گفت: برنامه ای بلندمدت در سه سناریو برای دوره پساکرونا تدوین کرده ایم؛ سناریوی نخست اینکه ممکنست واحدهای اقتصادی همراه با رونق به حالتی بهتر از حالت پیش از کرونا برگردند؛ سناریوی دوم پیش بینی یک دوره افول و سپس بازگشت سریع به رونق است و سناریوی سوم بازگشت به روال قبل اما درگیر شدن باردیگر با کرونا است.
منصوری اظهار داشت: بر طبق این سه سناریو ۱۱ مؤلفه در چارچوب برنامه پساکرونا تدوین کردیم که هنوز به مرحله تصویب نرسیده است؛ اما این برنامه بلندمدت است و برای ریزش اشتغال طی سال های آتی، آیتم هایی در نظر گرفته است.

1399/03/27
14:27:03
5.0 /5
2806
تگهای خبر: بارندگی , بو , خدمات , مجاز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است