معاون سازمان ملی استاندارد اعلام كرد:

نتایج آزمون كیفیت بنزین امیدوارانه است، میانگین گوگرد ۲۴ و نه دهم پی پی ام

نتایج آزمون كیفیت بنزین امیدوارانه است، میانگین گوگرد ۲۴ و نه دهم پی پی ام به گزارش گل بخر معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نتایج آزمون های كیفیت بنزین را امیدوارانه توصیف و اعلام نمود كه در نیمه اول سال جاری میانگین میزان گوگرد در بنزین به ۲۴.۹ پی پی ام رسیده است.


به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه) نشست خبری وحید مرندی مقدم درباره كیفیت بنزین برگزار گردید.
وی اظهار نمود: برپایه مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۱۲/۲/۱۳۹۶ قرار بود تا آخر تاریخ ۱/۴/۱۳۹۶ در ۱۵ كلان شهر بنزین با كیفیت یورو ۴ توزیع شود. در اقدام دوم هم قرار بود كه تا تاریخ ۱/۱/۱۳۹۷ میزان توزیع بنزین یورو چهار ۶۰ درصد جمعیت كشور را پوشش دهد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینكه این میزان از ۱/۱/۱۳۹۸ به ۸۰ درصد جمعیت ارتقاء یافته است، اظهار داشت: تا ۱/۱/۱۴۰۰ تمام بنزین كشور برپایه استاندارد یورو ۴ توزیع خواهد شد.
به گفته مرندی مقدم، در استاندارد جدید بنزین از سال ۸۷ كه استانداردهای جدید كیفیت بنزین بالا رفت، میزان گوگرد بنزین از ۳۰۰ گرم در لیتر به ۵۰ گرم و میزان سرب به صفر و بنزن هم به یك رسیده است.

نتایج آزمون های كیفیت بنزین امیدوارانه است
وی در ادامه نتایج آزمون های كیفیت بنزین را امیدوارانه توصیف كرد و اظهار داشت: میانگین گوگرد در بنزین استان تهران در سال ۹۳ نزدیك ۵۰ پی پی ام، در سال ۹۴ حدود ۴۲ پی پی ام، در سال ۹۵ معادل ۳۲ پی پی ام بود، اما در سال ۹۶ به علت مشكل پالایشگاه شازند، گوگرد بنزین به ۶۹ پی پی ام رسید و در سال ۹۷ باردیگر كاهش پیدا كرد و به ۳۴ پی پی ام رسید. در نیمه اول سال جاری هم میانگین میزان گوگرد در بنزین به ۲۴.۹ پی پی ام رسیده است.
به گفته این مقام مسئول میانگین گوگرد در بنزین كشور هم در سال ۹۳ نزدیك ۱۹۲.۴ پی پی ام، در سال ۹۴ حدود ۵۸ پی پی ام، در سال ۹۵ معادل ۴۸ پی پی ام، در سال ۹۶ حدود ۶۰ پی پی ام و در سال ۹۷ معادل ۴۷ پی پی ام بوده است.
وی اضافه كرد: سال قبل درصد حجمی بنزن در تهران مطابق استاندارد بوده و با وجود اینكه حد مجاز سرب ۰.۵۶ گرم بر لیتر در نظر گرفته شده، آزمون های سال قبل نشان داده است كه میزان این ماده در بنزین پنج هزار گرم بر لیتر بوده است.

احتمال كاهش حد مجاز گوگرد در استاندارد بنزین
مرندی مقدم در ادامه از احتمال تجدیدنظر درباره حد مجاز گوگرد در بنزین اطلاع داد و خاطرنشان كرد: حد مجاز آلاینده ها در سوخت باید با شیبی تغییر كند كه پالایشگاه های كشور هم بتوانند خویش را با آن مطابقت دهند.
این مقام مسئول همینطور تصریح كرد كه برای كاهش آلاینده های بنزین تنها ارتقاء كیفیت سوخت كافی نیست و خودرو ها هم باید تغییر كنند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در ادامه از اظهارنظر درباره درخواست شركت خودروساز ایران خودرو دیزل در خصوص حذف فیلتر دوده خودداری كرد و اظهار داشت كه این مساله در حیطه مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست است.

درخواست سازمان ملی استاندارد از شركت كنترل كیفیت هوای تهران برای عرضه جزئیات آزمایش كیفیت سوخت
به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، طبق گزارشی كه شركت كنترل كیفیت هوای تهران هفته گذشته منتشر كرد، غلظت گوگرد در تمام نمونه ها - شامل بنزین معمولی و سوپر - فراتر از حد مجاز اعلام گردید.
در این رابطه مرندی مقدم از ارسال نامه ای از جانب سازمان ملی استاندارد به شركت كنترل كیفیت هوای تهران اطلاع داد كه در آن خواسته شده این شركت به چند سوال پاسخ دهد.
به گفته وی، شركت كنترل كیفیت هوای تهران باید اعلام نماید كه نمونه ها برپایه كدام استاندارد و در كدام آزمایشگاه بررسی شدند و روش نمونه برداری و حمل نمونه ها چگونه بوده است؛ چون كه این فاكتورها بر نتیجه آزمایش اثرگذار است.
این مقام مسئول تصریح كرد كه پس از بررسی موضوعات گفته شده نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی اضافه كرد: در این گزارش میزان گوگرد بنزین بیشتر از گازوئیل اعلام شده كه باید برعكس باشد، اما تا نهایی شدن نتایج از اظهارنظر فنی و قطعی در اینباره خودداری می كنم.
مرندی مقدم با اشاره به اینكه طبق قانون اندازه گیری آلاینده های بنزین به عهده سازمان ملی استاندارد است، خاطرنشان كرد: بهتر بود پیش از انتشار این گزارش نتایج آن از جانب سازمان ملی استاندارد هم بررسی می شد.

۴ ماه تا آخر مهلت خودروسازان برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینكه ارتقاء استانداردهای ۵۵ گانه خودرو به استانداردهای ۸۵ گانه تا گام دوم پیش رفته، اظهار نمود: استاندارهای ۸۵ گانه از آغاز اجرای استانداردهای جدید برای خودرو های وارداتی لحاظ شده و خودروسازان داخلی هم تا ۱/۱۰/۹۸ فرصت دارند گام سوم ارتقاء استانداردهای خودرو را هم اجرا كنند.
وی همینطور از احتمال تمدید مهلت برای خودروسازان اظهار بی اطلاعی كرد و اظهار داشت كه این مساله در حیطه وظایف شورایعالی استاندارد است.
به گفته این مقام مسئول بیشترین مشكل اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در خودرو های قدیمی است و خودرو های جدید این استانداردها را رعایت كردند و احیانا گمانه زنی ها درباره حذف برخی خودرو های پرتیراژ هم به همین مساله مربوط می شود.



1398/07/01
13:37:19
5.0 / 5
3393
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است