تخلفات موبایلی بیمارستان ها را به ۱۹۰ اعلام كنید

تخلفات موبایلی بیمارستان ها را به ۱۹۰ اعلام كنید گل بخر تخلفات موبایلی بیمارستان ها را به ۱۹۰ اعلام كنید


علیرضا عسگری، درباره دستورالعملی كه اخیر از جانب معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص ممنوعیت استفاده از تلفن همراه و شبكه های اجتماعی در بیمارستان ها و مراكز درمانی اظهار داشت: باید توجه كرد كه متوسط سرانه مصرف ایرانی ها از فضای مجازی سه برابر سرانه دنیا است و بر همین مبنا اغلب اوقات كاری، در همه صنوف به این مورد مشغولند و مطمئنا این كار در كیفیت اقدامات و خدمات اختلا ل تولید كرده، دقت را می كاهد و تمركز زداست. وی با اشاره به اینكه این مورد شامل همه صنوف و اقشار در كشور است، اضافه كرد: این كه وزارت بهداشت بعنوان پیش قراول اصلاح این رفتار اقدام نمود، كاری ستودنی است و همه بخش ها باید این الگوی رفتاری را در صنف خودشان تولید كنند. از طرفی این مورد نباید به منزله فاجعه ای در نظام سلامت تلقی شود؛ بلكه هر كجا كه در حوزه عرضه خدمت متوجه ایرادی شویم، باید شهامت اصلاح آن را داشته باشیم. عسگری ادامه داد: ازاین رو استفاده از تلفن همراه و شبكه های اجتماعی در بیمارستان ها و عرضه خدمت رفتار اشتباهی است كه باید برای اصلاح آن صبور بود و در این زمینه ابتدا رویكردهای ارشادی و اصلاحی را در پیش می گیریم. ما از معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشكی و روسای بیمارستان ها خواسته ایم كه ابلاغیه مربوط به استفاده از تلفن همراه و شبكه های اجتماعی را اعمال كرده و در سطح بیمارستان ها اجرا كنند. استدال مان این است كه استفاده از تلفن همراه می تواند منجر به كاهش دقت عملكرد، بی اعتمادی بیمار و همراهان بیمار، تشدید عفونت های بیمارستانی، اختلال در دستگاه های بیمارستانی و تهدید كننده حریم شخصی بیمار و پزشك شود. ازاین رو باید رفتارها را اصلاح نماییم. مدیركل نظارت بر اعتبار بخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به تجربه موفق این اقدام در دانشگاه علوم پزشكی فسا اظهار داشت: در یك بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی فسا توانستیم این اقدام را انجام دهیم؛ به صورتی كه چند ماه اول استدلال مان در این زمینه را با تیم های پزشكی، پرستاری و دانشجویی مطرح كردیم و ابتدا به صورت ارشادی عمل كردیم. پس از مدتی هم برای افرادی كه از این قانون تبعیت نمی كردند، تنبیهاتی در نظر گرفته شد. در نهایت نتیجه این شد كه در آن بیمارستان كسی از تلفن همراه استفاده نمی كرد. باید توجه كرد این اقدام وزارت بهداشت لجبازی نیست، بلكه با استدالال كار درست را انجام می دهیم. وی با اشاره به اینكه به تدریج این اتفاق در بیمارستان های كشور رخ خواهد داد، اظهار داشت: ازاین رو هم اكنون كسی نباید در اتاق عمل و بخش های بیمارستان از تلفن همراه و شبكه های اجتماعی استفاده نماید. وقتی موضوعی به صورت بخشنامه از جانب وزارت بهداشت ابلاغ می شود، همه باید از آن تبعیت كنند و عدول از آن مصداق تخلف است. ازاین رو اگر مردم با چنین تخلفی در بیمارستان ها مواجه گشتند می توانند به مسوول شیف بیمارستان یا سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا باخاطی برخورد شود. عسگری تصریح كرد: البته باید برای اصلاح رفتار صبور بود. ما این دستورالعمل را برای تولید جر و بحث میان عرضه كننده و گیرنده خدمت ابلاغ نكردیم، بلكه آن را در جهت اصلاح رفتار طرح كردیم و اگر كسی از این بخش عدول كند، تخلف كرده است. مدیركل نظارت بر اعتبار بخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره میزان شكایات تعرفه ای در چند ماه اخیر در كشور و تهران اظهار داشت: متاسفانه بیشترین تعداد شكایات تعرفه ای در حوزه سرپایی، ویزیت و خدمات مطبی است. البته راه اندازی سامانه ملی ۱۹۰ تاثیر زیادی در كاهش تخلفات تعرفه ای داشته است. امیدوارم مردم سامانه ۱۹۰ را بعنوان گوش شنوایی برای مشكلاتشان در حوزه سلامت بدانندو شكایات، انتقادات و پیشنهاداتشان را به این سامان انتقال بدهند واین را سامانه ای ملی بدانند. وی با اشاره به اینكه مسلما میزان شكایت تعرفه ای در تهران بیشتر است اظهار داشت: ازاین رو اگر بتوانیم در این حوزه تهران را به نحو مطلوب اصلاح نماییم یعنی كشور را اصلاح كرده ایم. از طرفی تاكید می كنم از وقتی كه سامانه ۱۹۰ فعال گشته است، روند و آهنگ تخلف ها و شكایات تعرفه ای كاهش خوبی داشته است. ۴۲۴۲

1396/11/16
15:34:28
5.0 / 5
209
تگهای خبر: بهداشت , بو , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است